FAQ
Beställning
Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Vi förstår dig helt, vi ändrar oss också ibland! Även om vi önskar att vi kunde hjälpa, kan vi tyvärr inte ändra eller avbryta en beställning efter att den har lagts.
Skulle produkten/produkterna inte passa, kan du enkelt byta produkten mot en annan eller returnera produkten för en återbetalning.
Läs mer på i vår återbetalningspolicy.
Vad gör jag om mitt paket är skadad vid leverans?
Vad gör jag om mitt paket är skadad vid leverans?
Om paketet är skadat vid leverans, ta bilder på ytteremballaget innan det öppnas och kontakta oss på support@ellysia.se med bilderna bifogade. Detta är viktigt för att vi ska kunna hantera en eventuell reklamation.
Hur kontaktar jag er om jag har frågor om min beställning?
Hur kontaktar jag er om jag har frågor om min beställning?
Du kan kontakta oss genom vår sida kontakta oss eller via e-post på support@ellysia.se. Vi svarar vanligtvis inom 1 till 3 arbetsdagar.
Vad gör jag om mitt paket är försenat eller inte har kommit fram?
Vad gör jag om mitt paket är försenat eller inte har kommit fram?
Vid förseningar, som orsakats av oförutsedda händelser, kommer vi att meddela dig så fort som möjligt.
Om du inte skulle få ditt paket inom 15 arbetsdagar, ber vi dig kontakta oss via e-post på support@ellysia.se.
Leverans
Vad kostar frakten?
Vad kostar frakten?
Fri frakt erbjuds på beställningar över 499 SEK. För beställningar under 499 SEK är den billigaste frakten 49 SEK.
Hur lång tid tar det tills min order kommer fram?
Hur lång tid tar det tills min order kommer fram?
Standardfrakt tar vanligtvis 5-15 arbetsdagar från dagen ordern är beställd.
Vi har ett stort sortiment som innehåller både mindre och större varor. En del varor lagerhålls hos våra externa leverantörer och dessa skickas direkt från deras lager till dig. Varorna kan ha olika lång leveranstid som varierar beroende på lagerstatus och leveransadress, men det håller sig oftast inom ovannämnt intervall.
Hur spårar jag min beställning?
Hur spårar jag min beställning?
Du kan spåra din beställning genom vår spårningssida. Du kommer åt den genom att följa länken här.
Returer och byten
Hur lång tid öppet köp har jag?
Hur lång tid öppet köp har jag?
Du har 30 dagars öppet köp från dagen du mottager din vara. Skulle du ändra dig så kan du enkelt skapa en retur genom att läsa mer på vår sida retur- och återbetalningspolicy.
Hur returnerar jag en produkt?
Hur returnerar jag en produkt?
Produkter måste returneras inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Produkterna måste vara i samma skick som när du fick dem, vara oanvända/obärda, ha alla etiketter kvar och inkludera all originalförpackning. Gäller ej hygienartiklar som sängkläder.
Du kan läsa mer om hur du initierar en retur på vår sida retur- och återbetalningspolicy.
Kontakta oss genom vår sida kontakta oss eller via e-post support@ellysia.se så hjälper vi dig vidare där.
Hur lång tid tar det tills jag får min återbetalning
Hur lång tid tar det tills jag får min återbetalning
När vi har mottagit och inspekterat den returnerade varan, kommer vi att behandla din återbetalning. Det kan ta upp till 14 arbetsdagar innan återbetalningen syns på ditt konto beroende på din bank.
Vid retur av en defekt eller felaktig produkt täcker vi fraktkostnaderna och du får en full återbetalning.
Du kan läsa mer på vår sida retur- och återbetalningspolicy.
Har jag rätt att reklamera produkten?
Har jag rätt att reklamera produkten?
Vid produktfel eller skador under transport har du alltid rätt att reklamera till oss. Du kan kontakta oss genom vår sida kontakta oss eller via e-post support@ellysia.se så hjälper vi dig vidare där.